24 maja 2021
Przewianie szyi jest dość częstą dolegliwością, która dotyka ludzi w każdym wieku – w tym dzieci oraz seniorów. Przyczyna może być zupełnie prozaiczna i mieć związek czy to z warunkami
24 maja 2021
Urazy stopy należą do najczęstszych dolegliwości, z jakimi zmagają się biegacze czy generalnie osoby aktywne fizycznie. I choć ryzyko takich urazów jest dużo mniejsze w przypadku prowadzenia raczej siedzącego trybu
27 kwietnia 2021
Staw barkowy należy do grupy największych i najbardziej skomplikowanych stawów ludzkiego organizmu. Pełni on niezwykle ważną funkcję, zapewniając nam podstawowe zdolności mechaniczne, jak ubieranie się, podnoszenie różnych przedmiotów, mycie czy
27 kwietnia 2021
Przewlekłe bóle bioder są nie tylko bardzo dokuczliwe, ale także stanowią wyraźny sygnał ostrzegawczy, że w organizmie mogła pojawić się jakaś patologia. Nie można więc tego bagatelizować i próbować „rozchodzić”.
30 marca 2021
Na dzień pisania tego artykułu w Polsce zdiagnozowano blisko 1,9 miliona przypadków zakażenia koronawirusem. Można jednak w ciemno przyjąć, że są to dane znacznie zaniżone. Z dużym prawdopodobieństwem COVID-19 przeszło
30 marca 2021
Ciąża z reguły jest pięknym i ekscytującym okresem oczekiwania na narodziny dziecka. Wiele pań obserwuje wówczas poprawę wyglądu skóry, włosów i paznokci, co ma związek z wydzielaniem bardzo dużych ilości
22 lutego 2021
Zarówno osoby uprawiające sport, jak i całkowicie nieaktywne fizycznie, mogą doznawać różnego rodzaju urazów mięśniowych. Jest to zupełnie normalne i nie zawsze oznacza konieczność poddania się specjalistycznemu leczeniu. Z drugiej
22 lutego 2021
Ścięgno Achillesa stanowi jedną z najważniejszych tkanek miękkich w ludzkim organizmie. Pisząc w dużym uproszczeniu: to dzięki niemu jesteśmy w stanie normalnie chodzić, skakać, biegać i wykonywać różne standardowe czynności.
25 stycznia 2021
Przepuklina kręgosłupa jest wyjątkowo bolesną przypadłością, na którą uskarża się coraz więcej osób – szczególnie po 40. roku życia, kiedy to drastycznie wzrasta ryzyko wystąpienia tej dolegliwości. Najczęściej diagnozuje się
25 stycznia 2021
Bóle barków należą do grupy najczęstszych dolegliwości, na jakie uskarżają się nie tylko osoby aktywne, ale też starsze, mające pracę siedzącą czy wykonujące prace fizyczne. Patologie w obrębie stawu barkowego
19 grudnia 2020
Staw kolanowy – największy w ludzkim organizmie – jest niezwykle obciążony. Intensywnie korzystamy z niego każdego dnia, ponieważ to również dzięki niemu możemy chodzić, biegać, skakać, wchodzić po schodach, a
19 grudnia 2020
Wiele osób (o ile nie większość) doświadczyło w swoim życiu różnych urazów w obrębie stawu kolanowego. Wynika to z faktu, iż staw ten jest niezwykle intensywnie eksploatowany, biorąc udział w
19 grudnia 2020
8 na 10 Polaków przyznaje, że choć raz miało do czynienia z bólem krzyża, natomiast około 70% z nich cierpi na nawracające dolegliwości bólowe. Problemy z kręgosłupem są już na
27 listopada 2020
Ścięgno Achillesa (nazywane również piętowym) pełni kluczową funkcję w ludzkim organizmie. Jest to największe i najgrubsze ścięgno w naszym ciele, dzięki któremu możemy chodzić, skakać, biegać i w ogóle się
27 listopada 2020
Urazy stopy należą do zdecydowanie najczęstszych kontuzji, jakim ulegają osoby uprawiające bieganie. W większości mają one charakter przeciążeniowy, dlatego dość łatwo poddają się leczeniu i rzadko wymagają interwencji ortopedy, a
27 listopada 2020
Skręcenie kostki należy do grupy najczęściej bagatelizowanych kontuzji. Gdy powiemy komuś znajomemu, że złamaliśmy nogę, to usłyszymy słowa współczucia. Gdy jednak „pochwalimy się” skręceniem kostki, to raczej na nikim nie
27 października 2020
Urazy w obrębie stawu kolanowego uchodzą za wyjątkowo kłopotliwe w leczeniu i rehabilitacji. Wynika to z faktu, iż staw ten w głównej mierze odpowiada za podstawowe funkcje motoryczne. Pisząc prościej:
27 października 2020
W jednym z poradników na naszym blogu wyjaśnialiśmy już, czym jest naderwanie mięśni brzucha, jak rozpoznać i leczyć tę kontuzję. Tym razem zajmiemy się lżejszymi urazami mięśniowymi, które nie są
27 października 2020
W przypadku ataku rwy kulszowej zawsze do końca próbujemy leczenia zachowawczego, które w polskich warunkach najczęściej sprowadza się do przyjmowania leków przeciwbólowych lub środków rozluźniających w zastrzykach. W bardzo ciężkich
24 września 2020
Chyba każdy słyszał o szczękościsku, ale tak naprawdę niewiele osób ma pojęcie, czym właściwie jest ta przypadłość i co ją powoduje. Pechowcy, którzy jej doświadczyli, wspominają to z ciarkami na
24 września 2020
Ścięgno Achillesa jest największym ze ścięgien występujących w ludzkim organizmie. To dzięki niemu możemy swobodnie chodzić, biegać i skakać. Jednocześnie to właśnie ścięgno piętowe najczęściej ulega różnego rodzaju urazom, które
23 sierpnia 2020
Kręcz szyi to choroba, której objawem jest bardzo charakterystyczne odchylenie szyi w przeciwnym kierunku do tego, w jakim skierowana jest głowa. Może to być przypadłość zarówno wrodzona, jak i nabyta.
23 sierpnia 2020
Przewianie, nazywane również zawianiem, jest zespołem dokuczliwych objawów spowodowanych długotrwałemu przebywaniu w strumieniu chłodnego powietrza. Wbrew obiegowej opinii nie musi to być silny wiatr. Na przewianie często uskarżają się osoby,
23 sierpnia 2020
Gdy pojawia się silny ból głowy, nie mamy ochoty na nic innego, jak tylko położyć się na kanapie, wziąć środki przeciwbólowe i przeczekać ten nieprzyjemny stan. Przyczyny bólu głowy mogą
21 lipca 2020
Kolano skoczka, czyli entezopatia więzadła rzepki, jest dość częstą przypadłością w obrębie stawu kolanowego, która wbrew nazwie może dotknąć nie tylko skoczków narciarskich czy innych sportowców wyczynowo uprawiających konkurencje wymagające
21 lipca 2020
Jeśli podczas dłuższego siedzenia na kanapie czy w fotelu i np. oglądania filmu zaczynasz odczuwać ból w stawie kolanowym, to być może masz do czynienia z kolanem kinomana. Jest to
21 lipca 2020
Gęsia stopka jest zespołem objawów, które mogą bardzo skutecznie uniemożliwić uprawianie sportu oraz utrudnić wykonywanie codziennych, zupełnie prozaicznych czynności. Nazwa tego schorzenia jest myląca, ponieważ nie występuje ono w obrębie
21 lipca 2020
Chondromalacja to jedna z najczęściej diagnozowanych dysfunkcji w obrębie stawu rzepkowo-udowego. Początkowo całkowicie bagatelizowana przez pacjentów, z czasem może doprowadzić do poważnego zaburzenia funkcjonowania całego stawu kolanowego, uniemożliwiać komfortowe uprawianie
19 czerwca 2020
Staw łokciowy to newralgiczna część ludzkiego układu kostno-stawowego. Dzięki niemu możemy wykonywać prozaiczne czynności, jak pisanie (w tym na klawiaturze), prowadzenie samochodu czy choćby swobodne chwytanie różnych przedmiotów. O tym,
19 czerwca 2020
Skręcenie kostki wydaje się być bardzo błahym urazem ortopedycznym, który nie wymaga ani specjalnego leczenia, ani tym bardziej rehabilitacji. Takie myślenie jest jednak całkowicie błędne. Nawet tak niewinna kontuzja może
17 maja 2020
Jednym z typowych skutków społecznej izolacji w związku z zagrożeniem epidemicznym jest to, że coraz więcej osób narzeka na ból stawu krzyżowo-biodrowego. Ciągłe przebywanie w domu, najczęściej w pozycji siedzącej
17 maja 2020
Ludzki staw kolanowy pełni kluczową funkcję w organizmie, umożliwiając nam normalne chodzenie, bieganie, skakanie, wchodzenie po schodach etc. Jest przy tym niezwykle obciążony, stąd relatywnie często dochodzi w nim do
17 maja 2020
Osoby aktywne fizycznie, regularnie uprawiające sport, muszą się liczyć z tym, że okresowo mogą być narażone na występowanie różnego rodzaju urazów. W szczególności dotyczy to biegaczy, którzy często przystępują do
28 kwietnia 2020
Atak rwy kulszowej, choć bez wątpienia bardzo bolesny i w konsekwencji traumatyczny, wciąż bywa bagatelizowany. Mnóstwo osób wychodzi z założenia, że trzeba to po prostu przeczekać, aż „samo minie”. Niestety,
28 kwietnia 2020
Są na świecie takie rzeczy, których nigdy nie chcielibyśmy doświadczyć po raz drugi. Do tej kategorii z pewnością można zaliczyć atak rwy kulszowej. Każdy, kto zna ten ból, doskonale wie,
28 kwietnia 2020
Atak rwy kulszowej zawsze pojawia się w najmniej spodziewanym momencie i całkowicie dezorganizuje życie pacjenta. Ból jest tak silny, że trudno jest chodzić, nie wspominając już o prowadzeniu samochodu czy
18 marca 2020
Zwykle pierwszą myślą, jaka przychodzi do głowy nieszczęśnikowi dotkniętemu atakiem rwy kulszowej jest sięgnięcie po jakieś leki przeciwbólowe. Gdy to, co znajduje się w domowej apteczce nie przynosi ulgi, trzeba
18 marca 2020
Zerwanie więzadła krzyżowego przedniego w kolanie, czyli ACL, jest dość powszechną kontuzją, na którą szczególnie narażone są osoby zawodowo lub amatorsko uprawiające sport – zwłaszcza narciarstwo, koszykówkę czy piłkę nożną.