24 września 2020
Chyba każdy słyszał o szczękościsku, ale tak naprawdę niewiele osób ma pojęcie, czym właściwie jest ta przypadłość i co ją powoduje. Pechowcy, którzy jej doświadczyli, wspominają to z ciarkami na
24 września 2020
Ścięgno Achillesa jest największym ze ścięgien występujących w ludzkim organizmie. To dzięki niemu możemy swobodnie chodzić, biegać i skakać. Jednocześnie to właśnie ścięgno piętowe najczęściej ulega różnego rodzaju urazom, które
23 sierpnia 2020
Kręcz szyi to choroba, której objawem jest bardzo charakterystyczne odchylenie szyi w przeciwnym kierunku do tego, w jakim skierowana jest głowa. Może to być przypadłość zarówno wrodzona, jak i nabyta.
23 sierpnia 2020
Przewianie, nazywane również zawianiem, jest zespołem dokuczliwych objawów spowodowanych długotrwałemu przebywaniu w strumieniu chłodnego powietrza. Wbrew obiegowej opinii nie musi to być silny wiatr. Na przewianie często uskarżają się osoby,
23 sierpnia 2020
Gdy pojawia się silny ból głowy, nie mamy ochoty na nic innego, jak tylko położyć się na kanapie, wziąć środki przeciwbólowe i przeczekać ten nieprzyjemny stan. Przyczyny bólu głowy mogą
21 lipca 2020
Kolano skoczka, czyli entezopatia więzadła rzepki, jest dość częstą przypadłością w obrębie stawu kolanowego, która wbrew nazwie może dotknąć nie tylko skoczków narciarskich czy innych sportowców wyczynowo uprawiających konkurencje wymagające
21 lipca 2020
Jeśli podczas dłuższego siedzenia na kanapie czy w fotelu i np. oglądania filmu zaczynasz odczuwać ból w stawie kolanowym, to być może masz do czynienia z kolanem kinomana. Jest to
21 lipca 2020
Gęsia stopka jest zespołem objawów, które mogą bardzo skutecznie uniemożliwić uprawianie sportu oraz utrudnić wykonywanie codziennych, zupełnie prozaicznych czynności. Nazwa tego schorzenia jest myląca, ponieważ nie występuje ono w obrębie
21 lipca 2020
Chondromalacja to jedna z najczęściej diagnozowanych dysfunkcji w obrębie stawu rzepkowo-udowego. Początkowo całkowicie bagatelizowana przez pacjentów, z czasem może doprowadzić do poważnego zaburzenia funkcjonowania całego stawu kolanowego, uniemożliwiać komfortowe uprawianie
19 czerwca 2020
Staw łokciowy to newralgiczna część ludzkiego układu kostno-stawowego. Dzięki niemu możemy wykonywać prozaiczne czynności, jak pisanie (w tym na klawiaturze), prowadzenie samochodu czy choćby swobodne chwytanie różnych przedmiotów. O tym,
19 czerwca 2020
Skręcenie kostki wydaje się być bardzo błahym urazem ortopedycznym, który nie wymaga ani specjalnego leczenia, ani tym bardziej rehabilitacji. Takie myślenie jest jednak całkowicie błędne. Nawet tak niewinna kontuzja może
17 maja 2020
Jednym z typowych skutków społecznej izolacji w związku z zagrożeniem epidemicznym jest to, że coraz więcej osób narzeka na ból stawu krzyżowo-biodrowego. Ciągłe przebywanie w domu, najczęściej w pozycji siedzącej
17 maja 2020
Ludzki staw kolanowy pełni kluczową funkcję w organizmie, umożliwiając nam normalne chodzenie, bieganie, skakanie, wchodzenie po schodach etc. Jest przy tym niezwykle obciążony, stąd relatywnie często dochodzi w nim do
17 maja 2020
Osoby aktywne fizycznie, regularnie uprawiające sport, muszą się liczyć z tym, że okresowo mogą być narażone na występowanie różnego rodzaju urazów. W szczególności dotyczy to biegaczy, którzy często przystępują do
28 kwietnia 2020
Atak rwy kulszowej, choć bez wątpienia bardzo bolesny i w konsekwencji traumatyczny, wciąż bywa bagatelizowany. Mnóstwo osób wychodzi z założenia, że trzeba to po prostu przeczekać, aż „samo minie”. Niestety,
28 kwietnia 2020
Są na świecie takie rzeczy, których nigdy nie chcielibyśmy doświadczyć po raz drugi. Do tej kategorii z pewnością można zaliczyć atak rwy kulszowej. Każdy, kto zna ten ból, doskonale wie,
28 kwietnia 2020
Atak rwy kulszowej zawsze pojawia się w najmniej spodziewanym momencie i całkowicie dezorganizuje życie pacjenta. Ból jest tak silny, że trudno jest chodzić, nie wspominając już o prowadzeniu samochodu czy
18 marca 2020
Zwykle pierwszą myślą, jaka przychodzi do głowy nieszczęśnikowi dotkniętemu atakiem rwy kulszowej jest sięgnięcie po jakieś leki przeciwbólowe. Gdy to, co znajduje się w domowej apteczce nie przynosi ulgi, trzeba
18 marca 2020
Zerwanie więzadła krzyżowego przedniego w kolanie, czyli ACL, jest dość powszechną kontuzją, na którą szczególnie narażone są osoby zawodowo lub amatorsko uprawiające sport – zwłaszcza narciarstwo, koszykówkę czy piłkę nożną.
18 lutego 2020
Atak rwy kulszowej należy do najbardziej uciążliwych dolegliwości bólowych. Utrudnia lub wręcz uniemożliwia normalne funkcjonowanie, w wielu przypadkach wyklucza pacjenta z życia zawodowego i towarzyskiego na dobrych kilka tygodni. Tematowi
18 lutego 2020
Każda osoba, która doświadczyła ataku rwy kulszowej, jest w stanie bezbłędnie (choć z grymasem na twarzy) opisać objawy tej przypadłości. To przede wszystkim trudny do zniesienia ból, który promieniuje do
02 lutego 2020
Atak rwy kulszowej to jedna z tych przypadłości, które pamięta się przez całe życie. Każdy, kto się z tym zetknął, z pewnością nie chciałby powtórki z tej wątpliwej rozrywki. W
02 lutego 2020
W momencie ataku rwy kulszowej wyzwaniem jest podniesienie się z łóżka i dojście do toalety, a co dopiero mówić o uprawianiu sportu. Dla części osób, które zmagają się z tą
19 grudnia 2019
Choroba Osgooda-Schlattera jest zaliczane do tych schorzeń, które już w bardzo młodym wieku mogą przekreślić marzenia o karierze sportowej. Jest to choroba ortopedyczna, którą fachowo określa się jako aseptyczne zapalenie
19 grudnia 2019
Spośród wielu chorób ortopedycznych to właśnie ta jest zaliczana do grona najbardziej tajemniczych. Pomimo bardzo zaawansowanego stopnia rozwoju medycyny nadal nie znamy dokładnej przyczyny choroby Osgooda-Schlattera, czyli aseptycznego zapalenia guzowatości
21 listopada 2019
W jednym z naszych poradników wyjaśnialiśmy już, czym jest szczękościsk, jak się go diagnozuje i co można zrobić, aby przyspieszyć leczenie tej wyjątkowo dokuczliwej dysfunkcji. Tym razem chcemy się skupić
22 października 2019
  Triathlon nie jest może najpopularniejszą dyscypliną sportu w naszym kraju, ale jej rozpoznawalność z roku na rok jest coraz większa. Mnóstwo osób stawia sobie jeszcze ambitniejsze cele, chcąc przełamywać kolejne
22 października 2019
Naderwanie mięśnia to typowa kontuzja wysiłkowa, której można się nabawić nie tylko podczas uprawiania sportu. Trudno jest ją „przegapić”, ponieważ z reguły towarzyszą jej silne dolegliwości bólowe oraz ograniczona ruchomość
22 października 2019
Urazy w obrębie stawu skokowego są dość powszechne, a przy tym mogą być wyjątkowo kłopotliwe i brzemienne w skutkach. Popularne „skręcenie kostki” bywa bagatelizowane, co w wielu przypadkach kończy się
25 września 2019
Sportowcy, zarówno zawodowi jak i amatorscy, są szczególnie narażeni na różnego rodzaju urazy i kontuzje. Zwłaszcza dotyczy to osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem, choć wcześniej przez lata
25 września 2019
Kontuzje stawu łokciowego oraz okalających go mięśni i ścięgien należą do tych najbardziej dokuczliwych i kłopotliwych w leczeniu. Nie tylko z powodu towarzyszącego im bólu, ale także ograniczonej ruchowości ręki.
25 września 2019
Łokieć tenisisty jest dość popularną kontuzją wysiłkową. Jej potoczna nazwa może być myląca, ponieważ to schorzenie wcale nie dotyka tylko osób uprawiających sport, zwłaszcza tenis. Tak naprawdę na kontuzję mogą
25 września 2019
Łokieć golfisty, wbrew swojej potocznej nazwie, nie jest schorzeniem dotykającym wyłącznie osoby uprawiające tę szlachetną dyscyplinę sportu. Mamy tutaj do czynienia z bardzo nieprzyjemną dolegliwością, która może utrudniać, a czasami