22 października 2019
  Triathlon nie jest może najpopularniejszą dyscypliną sportu w naszym kraju, ale jej rozpoznawalność z roku na rok jest coraz większa. Mnóstwo osób stawia sobie jeszcze ambitniejsze cele, chcąc przełamywać kolejne
22 października 2019
Naderwanie mięśnia to typowa kontuzja wysiłkowa, której można się nabawić nie tylko podczas uprawiania sportu. Trudno jest ją „przegapić”, ponieważ z reguły towarzyszą jej silne dolegliwości bólowe oraz ograniczona ruchomość
22 października 2019
Urazy w obrębie stawu skokowego są dość powszechne, a przy tym mogą być wyjątkowo kłopotliwe i brzemienne w skutkach. Popularne „skręcenie kostki” bywa bagatelizowane, co w wielu przypadkach kończy się
25 września 2019
Sportowcy, zarówno zawodowi jak i amatorscy, są szczególnie narażeni na różnego rodzaju urazy i kontuzje. Zwłaszcza dotyczy to osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem, choć wcześniej przez lata
25 września 2019
Kontuzje stawu łokciowego oraz okalających go mięśni i ścięgien należą do tych najbardziej dokuczliwych i kłopotliwych w leczeniu. Nie tylko z powodu towarzyszącego im bólu, ale także ograniczonej ruchowości ręki.
25 września 2019
Łokieć tenisisty jest dość popularną kontuzją wysiłkową. Jej potoczna nazwa może być myląca, ponieważ to schorzenie wcale nie dotyka tylko osób uprawiających sport, zwłaszcza tenis. Tak naprawdę na kontuzję mogą
25 września 2019
Łokieć golfisty, wbrew swojej potocznej nazwie, nie jest schorzeniem dotykającym wyłącznie osoby uprawiające tę szlachetną dyscyplinę sportu. Mamy tutaj do czynienia z bardzo nieprzyjemną dolegliwością, która może utrudniać, a czasami
15 sierpnia 2019
Spośród wielu kontuzji, jakim można ulec podczas uprawiania sportu, w wyniku wypadku komunikacyjnego czy wykonywania zupełnie prozaicznych czynności, zwichnięcie stawu skokowego należy do tych najpoważniejszych. Mamy tutaj do czynienia z
15 sierpnia 2019
Zwichnięcie stawu skokowego jest bardzo poważną kontuzją, która jednak przytrafia się stosunkowo rzadko. O wiele częściej mamy do czynienia ze skręceniem stawu skokowego. Oba terminy są ze sobą nagminnie mylone,
15 sierpnia 2019
Skręcenie stawu skokowego jest jedną z najpowszechniejszych kontuzji, której można ulec w zupełnie prozaicznej sytuacji. Skutek jest jednak zawsze taki sam: silny ból, trudności z chodzeniem i niepokojąca opuchlizna. Uraz
15 sierpnia 2019
O tym, czym jest skręcenie stawu skokowego i jakie daje objawy napisaliśmy już w osobnym poradniku. Czas najwyższy zająć się kwestią, która bardzo często jest bagatelizowana, mianowicie rehabilitacją. Wielu pacjentów
15 sierpnia 2019
Artroskopia kolana jest jedną z najpopularniejszych i najefektywniejszych metod leczenia tego newralgicznego stawu. Co ważne, mówimy tutaj o leczeniu nieinwazyjnym, a więc wykluczającym konieczność przerwania ciągłości tkanek. Pacjent nie odczuwa
31 lipca 2019
Około 40% dorosłych Polaków nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej. W kontekście tej statystyki nie może dziwić, że coraz więcej z nas narzeka na ból kręgosłupa lędźwiowego – popularnie nazywany bólem
31 lipca 2019
Naderwany biceps jest jedną z najbardziej typowych kontuzji, na jakie narzekają osoby uprawiające sporty siłowe. Przyczyna niemal zawsze jest ta sama: brak odpowiedniej rozgrzewki i zbyt optymistyczne ocenienie własnych możliwości.
31 lipca 2019
Naderwanie mięśnia brzucha to jedna z najbardziej dokuczliwych kontuzji wysiłkowych. Zwykle narzekają na nią osoby amatorsko uprawiające sport, ale też zawodowcy i ludzie nieaktywni, którzy na przykład gwałtownie podnieśli znaczny
31 lipca 2019
Chyba każdy słyszał o tym urazie, a wiele osób niestety doświadczyło go na własnej skórze. Naderwany Achilles to wyjątkowo bolesna i kłopotliwa kontuzja, która jest dość typowa dla zawodowych sportowców,
31 lipca 2019
Wiele osób słyszało o szczękościsku, bo termin ten funkcjonuje w mowie potocznej – używamy go, gdy chcemy np. podkreślić swoje zdziwienie czy przerażenie („dostałem szczękościsku”). W rzeczywistości jednak jest to
01 lipca 2019
Są takie kontuzje, które z pozoru nie powinny niepokoić, ale w rzeczywistości potrafią skutecznie utrudnić chociażby uprawianie sportu. Do tej kategorii zaliczymy naderwanie mięśnia łydki. Jest to wyjątkowo nieprzyjemny uraz,
30 czerwca 2019
Naderwanie mięśnia łydki to jedna z typowych kontuzji wysiłkowych. Jest bardzo nieprzyjemna, ponieważ towarzyszy jej silny ból, a także pojawiają się trudności z chodzeniem. Leczenie naderwanego mięśnia łydki ma charakter
30 czerwca 2019
Naderwanie mięśnia łydki jest kontuzją, z którą miało lub ma do czynienia mnóstwo osób uprawiających sport, zwłaszcza bieganie. Uraz jest nieprzyjemny, wyklucza aktywność fizyczną przez co najmniej kilka dni, a
30 czerwca 2019
Gwałtowny ruch, dźwignięcie znacznego ciężaru, uderzenie – to jedne z najczęstszych przyczyn naderwania mięśnia łydki. Jest to bardzo nieprzyjemna kontuzja, która bywa dość często bagatelizowana. Tymczasem prawidłowe leczenie naderwanego mięśnia
30 maja 2019
Bóle w kolanie są jedną z najczęstszych przyczyn wizyt w gabinecie ortopedy. Wbrew pozorom takie problemy mają nie tylko biegacze i inni sportowcy, np. piłkarze (choć to o ich kontuzjach
28 maja 2019
Jeśli masz zerwane więzadło LCL lub MCL, masz szczęście w nieszczęściu. Leczenie może obejmować tylko rehabilitację. Akurat te więzadła poboczne są w stanie w niektórych przypadkach się zregenerować, w odróżnieniu
28 maja 2019
Wyobraź sobie, że rozgrywasz mecz piłki nożnej lub zjeżdżasz na nartach. Nagle słyszysz trzask i czujesz silny ból w kolanie. Upadasz na ziemię. Nie możesz wstać o własnych siłach. Tak
28 maja 2019
W obrębie ludzkiego kolana znajdują się cztery główne więzadła, które stabilizują staw i nie dopuszczają do nadmiernych wygięć oraz tzw. „przeprostów”. Dwa największe i najważniejsze z nich to więzadła krzyżowe:
28 maja 2019
Zerwanie więzadła kolanowego to bardzo bolesna przypadłość, która w wielu przypadkach uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Jeśli podejrzewasz u siebie uszkodzenie więzadła, jak najszybciej zgłoś się do ortopedy. Lekarz zaproponuje odpowiednią kurację
28 maja 2019
Staw kolanowy jest największym i najbardziej złożonym stawem w ciele człowieka. Znosi też niemal największe obciążenia, jakie występują w ludzkim organizmie (pod tym względem plasuje się na drugim miejscu po
28 maja 2019
Jeśli podczas np. gry w piłkę noga skręciła Ci się w nienaturalny sposób i pojawił się bardzo silny ból, może to oznaczać uszkodzenie więzadła. Naciągnięcie lub zerwanie więzadła ACL, czyli
08 maja 2019
Wszelkie objawy nacisku na nerwy rdzeniowe odcinka lędźwiowego lub S1, które tworzą nerw kulszowy nazywamy rwą kulszową. Objawy mogą być bardzo zróżnicowane: od bólu dolnej części pleców, poprzez promieniowanie w
17 kwietnia 2019
Rwa kulszowa niekoniecznie musi wymagać wizyty u lekarza. Często pomagają ostrożnie stosowane środki przeciwbólowe (niesteroidowe leki przeciwzapalne dostępne w aptece bez recepty) oraz leżenie w łóżku, w odciążającej plecy pozycji.
17 kwietnia 2019
Rwa kulszowa, często nazywana „atakiem korzonków”, to przypadłość, która potrafi unieruchomić na długi czas nawet najbardziej aktywnego i sprawnego fizycznie człowieka. Jak sobie radzić z objawami rwy kulszowej przez pierwsze
17 kwietnia 2019
Nagły, przeszywający ból w dole pleców przy podnoszeniu z ziemi niepozornej paczki lub przy potknięciu. Znasz to? To może być rwa kulszowa, czyli zespół dolegliwości wywołanych uciskiem na nerw kulszowy.
17 kwietnia 2019
Każdy, kto choć raz w życiu doświadczył ataku korzonków, wypadnięcia dysku czy napadu rwy kulszowej (zazwyczaj w mowie potocznej chodzi dokładnie o to samo), marzy o tym, by to się
17 kwietnia 2019
Po ataku rwy kulszowej warto skonsultować z lekarzem, czy zaleca rehabilitację i fizykoterapię. Ćwiczenia dobrane przez rehabilitanta pozwolą wzmocnić mięśnie i je rozluźnić. Dzięki temu „gorset mięśniowy”, czyli mięśnie otaczające