22 sierpnia 2021
Z pozoru niewinny ból łydki lub obu łydek jest dość powszechnie bagatelizowany. Mamy tendencję do lekceważenia takich objawów, zrzucając je na karb np. przemęczenia, uprawiania sportu czy zmiany diety. Tymczasem
22 sierpnia 2021
Naderwanie mięśnia to dość poważna kontuzja, której zwykle ulegają osoby uprawiające jakiś sport, natomiast nieprzykładające się ani do rozgrzewki, ani do odpowiedniej techniki. Mające bardzo nieelastyczne mięsnie. Efekty są łatwe
03 sierpnia 2021
Zdecydowana większość z nas uskarża się na ból kręgosłupa. Jest to efekt powszechnej pracy przy biurku, w nienaturalnej pozycji, a także biernego odpoczynku i unikania aktywności fizycznej. W niektórych przypadkach
03 sierpnia 2021
Bolące biodra są dokuczliwą przypadłością, która odbiera przyjemność z życia, bardzo ogranicza możliwość uprawiania sportu, a w skrajnych sytuacjach nawet zmusza do zamknięcia się w domu i stopniowego wycofywania się
22 czerwca 2021
Wiele osób doświadczyło problemu, który potocznie określa się przewianiem lub zawianiem pleców. Nie jest to nic przyjemnego, w niektórych przypadkach może nawet zmusić do kilkudniowego leżenia w łóżku i regularnego
22 czerwca 2021
Kresa biała, o której wiele osób nigdy nie słyszało, pełni ważną funkcję w ludzkim organizmie. Jest miejscem, w którym łączą się ze sobą mięśnie proste brzucha – mięsień lewy oraz
24 maja 2021
Przewianie szyi jest dość częstą dolegliwością, która dotyka ludzi w każdym wieku – w tym dzieci oraz seniorów. Przyczyna może być zupełnie prozaiczna i mieć związek czy to z warunkami
24 maja 2021
Urazy stopy należą do najczęstszych dolegliwości, z jakimi zmagają się biegacze czy generalnie osoby aktywne fizycznie. I choć ryzyko takich urazów jest dużo mniejsze w przypadku prowadzenia raczej siedzącego trybu
27 kwietnia 2021
Staw barkowy należy do grupy największych i najbardziej skomplikowanych stawów ludzkiego organizmu. Pełni on niezwykle ważną funkcję, zapewniając nam podstawowe zdolności mechaniczne, jak ubieranie się, podnoszenie różnych przedmiotów, mycie czy
27 kwietnia 2021
Przewlekłe bóle bioder są nie tylko bardzo dokuczliwe, ale także stanowią wyraźny sygnał ostrzegawczy, że w organizmie mogła pojawić się jakaś patologia. Nie można więc tego bagatelizować i próbować „rozchodzić”.
30 marca 2021
Na dzień pisania tego artykułu w Polsce zdiagnozowano blisko 1,9 miliona przypadków zakażenia koronawirusem. Można jednak w ciemno przyjąć, że są to dane znacznie zaniżone. Z dużym prawdopodobieństwem COVID-19 przeszło
30 marca 2021
Ciąża z reguły jest pięknym i ekscytującym okresem oczekiwania na narodziny dziecka. Wiele pań obserwuje wówczas poprawę wyglądu skóry, włosów i paznokci, co ma związek z wydzielaniem bardzo dużych ilości
22 lutego 2021
Zarówno osoby uprawiające sport, jak i całkowicie nieaktywne fizycznie, mogą doznawać różnego rodzaju urazów mięśniowych. Jest to zupełnie normalne i nie zawsze oznacza konieczność poddania się specjalistycznemu leczeniu. Z drugiej
22 lutego 2021
Ścięgno Achillesa stanowi jedną z najważniejszych tkanek miękkich w ludzkim organizmie. Pisząc w dużym uproszczeniu: to dzięki niemu jesteśmy w stanie normalnie chodzić, skakać, biegać i wykonywać różne standardowe czynności.
25 stycznia 2021
Przepuklina kręgosłupa jest wyjątkowo bolesną przypadłością, na którą uskarża się coraz więcej osób – szczególnie po 40. roku życia, kiedy to drastycznie wzrasta ryzyko wystąpienia tej dolegliwości. Najczęściej diagnozuje się
25 stycznia 2021
Bóle barków należą do grupy najczęstszych dolegliwości, na jakie uskarżają się nie tylko osoby aktywne, ale też starsze, mające pracę siedzącą czy wykonujące prace fizyczne. Patologie w obrębie stawu barkowego
19 grudnia 2020
Staw kolanowy – największy w ludzkim organizmie – jest niezwykle obciążony. Intensywnie korzystamy z niego każdego dnia, ponieważ to również dzięki niemu możemy chodzić, biegać, skakać, wchodzić po schodach, a
19 grudnia 2020
Wiele osób (o ile nie większość) doświadczyło w swoim życiu różnych urazów w obrębie stawu kolanowego. Wynika to z faktu, iż staw ten jest niezwykle intensywnie eksploatowany, biorąc udział w
19 grudnia 2020
8 na 10 Polaków przyznaje, że choć raz miało do czynienia z bólem krzyża, natomiast około 70% z nich cierpi na nawracające dolegliwości bólowe. Problemy z kręgosłupem są już na
27 listopada 2020
Ścięgno Achillesa (nazywane również piętowym) pełni kluczową funkcję w ludzkim organizmie. Jest to największe i najgrubsze ścięgno w naszym ciele, dzięki któremu możemy chodzić, skakać, biegać i w ogóle się
27 listopada 2020
Urazy stopy należą do zdecydowanie najczęstszych kontuzji, jakim ulegają osoby uprawiające bieganie. W większości mają one charakter przeciążeniowy, dlatego dość łatwo poddają się leczeniu i rzadko wymagają interwencji ortopedy, a
27 listopada 2020
Skręcenie kostki należy do grupy najczęściej bagatelizowanych kontuzji. Gdy powiemy komuś znajomemu, że złamaliśmy nogę, to usłyszymy słowa współczucia. Gdy jednak „pochwalimy się” skręceniem kostki, to raczej na nikim nie
27 października 2020
Urazy w obrębie stawu kolanowego uchodzą za wyjątkowo kłopotliwe w leczeniu i rehabilitacji. Wynika to z faktu, iż staw ten w głównej mierze odpowiada za podstawowe funkcje motoryczne. Pisząc prościej:
27 października 2020
W jednym z poradników na naszym blogu wyjaśnialiśmy już, czym jest naderwanie mięśni brzucha, jak rozpoznać i leczyć tę kontuzję. Tym razem zajmiemy się lżejszymi urazami mięśniowymi, które nie są
27 października 2020
W przypadku ataku rwy kulszowej zawsze do końca próbujemy leczenia zachowawczego, które w polskich warunkach najczęściej sprowadza się do przyjmowania leków przeciwbólowych lub środków rozluźniających w zastrzykach. W bardzo ciężkich
24 września 2020
Chyba każdy słyszał o szczękościsku, ale tak naprawdę niewiele osób ma pojęcie, czym właściwie jest ta przypadłość i co ją powoduje. Pechowcy, którzy jej doświadczyli, wspominają to z ciarkami na
24 września 2020
Ścięgno Achillesa jest największym ze ścięgien występujących w ludzkim organizmie. To dzięki niemu możemy swobodnie chodzić, biegać i skakać. Jednocześnie to właśnie ścięgno piętowe najczęściej ulega różnego rodzaju urazom, które
23 sierpnia 2020
Kręcz szyi to choroba, której objawem jest bardzo charakterystyczne odchylenie szyi w przeciwnym kierunku do tego, w jakim skierowana jest głowa. Może to być przypadłość zarówno wrodzona, jak i nabyta.
23 sierpnia 2020
Przewianie, nazywane również zawianiem, jest zespołem dokuczliwych objawów spowodowanych długotrwałemu przebywaniu w strumieniu chłodnego powietrza. Wbrew obiegowej opinii nie musi to być silny wiatr. Na przewianie często uskarżają się osoby,
23 sierpnia 2020
Gdy pojawia się silny ból głowy, nie mamy ochoty na nic innego, jak tylko położyć się na kanapie, wziąć środki przeciwbólowe i przeczekać ten nieprzyjemny stan. Przyczyny bólu głowy mogą