Ból karku promieniujący do głowy? Sprawdź, co to może oznaczać

Podobno nie ma osoby po 30. roku życia, której nic nie boli. Takie stwierdzenia mają w humorystyczny sposób uzasadniać, że nie warto podejmować próby powrotu do pełnej sprawności i zawalczenia o życie bez bólu. Czy aby na pewno? Mamy co do tego poważne wątpliwości. W gabinetach Rehabilitacji ARPwave każdego dnia gościmy osoby, które były już pogodzone z tym, że ból będzie ich stałym towarzyszem, a jednak po zakończeniu terapii znów budzą się bez żadnych dolegliwości, uprawiają sport, mogą pracować w ogródku czy aktywnie zajmować się dziećmi/wnuczętami. W wielu przypadkach jest to wyłącznie kwestia zrobienia pierwszego kroku i rozpoczęcia rehabilitacji.

W kolejnym artykule przyglądamy się sytuacji, kiedy to pacjenci zgłaszają nam utrzymujący się od długiego czasu ból karku promieniujący do głowy. Co może być przyczyną tego stanu? Zapraszamy do lektury.

Nie wolno tego lekceważyć

Ból karku promieniujący do głowy to bardzo niepokojący objaw. Jeśli wykluczamy prozaiczną przyczynę, jak np. spanie na twardym podłożu czy przyjęcie nienaturalnej pozycji w czasie snu, a ból utrzymuje się przez długi czas, to jest to wyraźny sygnał sugerujący konieczność skorzystania z fachowej pomocy.

Napięcie mięśniowe

Częstą przyczyną bólu karku promieniującego do głowy jest długotrwałe przebywanie w nieergonomicznej pozycji, na przykład podczas pracy przy komputerze czy w czasie pokonywania dalekiej trasy za kierownicą samochodu. Wywołuje to napięcie mięśni karku i barków, co może dawać objaw w postaci bólu głowy przypominającego gól migrenowy.

Zmiany zwyrodnieniowe

Długotrwały ból karku z efektem promieniowania do głowy może być objawem zmian zwyrodnieniowych kręgów i dysków kręgosłupa szyjnego, które uciskając na korzenie nerwowe wywołują tak nieprzyjemne dolegliwości.

Dyskopatie szyjne

Jedną z najczęściej diagnozowanych przyczyn bólu karku promieniującego do głowy jest przepuklina dyskowa w obrębie kręgosłupa szyjnego. W grę mogą również wchodzić inne dyskopatie szyjne, o których więcej piszemy w osobnym artykule na naszym blogu.

Nerwobóle

Omawiany problem może być również objawem nerwobólów, w szczególności nerwobólu potylicznego, w którego przebiegu można zaobserwować u siebie ból w tylnej części głowy.

Migrena szyjna

O migrenie szyjnej mówimy wtedy, gdy trudno jest ustalić dokładną przyczynę silnego bólu głowy, natomiast wszystko wskazuje na to, że jego źródłem jest odcinek szyjny kręgosłupa.

Przewlekły stres

Zdarza się, że zgłaszają się do nas pacjenci skarżący się na nieznośny ból głowy i karku, u których przyczyną nie są patologie ortopedyczne czy dolegliwości neurologiczne, ale życie w ciągłym stresie i napięciu nerwowym.

Ból karku promieniujący do głowy? Sięgnij po pomoc specjalistów Rehabilitacji ARPwave!

Gdzie szukać pomocy?

Podstawą jest oczywiście usunięcie przyczyny tej dolegliwości, co wymaga jej prawidłowego rozpoznania, a następnie zaproponowania pacjentowi odpowiedniego leczenia. W większości przypadków wystarczy postępowanie zachowawcze, czyli fizjoterapia, rehabilitacja, a także zmiana szkodliwych nawyków (np. przesiadywania przy biurku bez zmiany pozycji przez 8 godzin) oraz włączenie technik relaksacyjnych.

Jeśli od dawna mierzysz się z tym problemem i nie chcesz już dłużej znosić bólu, to zapraszamy do gabinetu Rehabilitacji ARPwave. Oferujemy specjalistyczne metody terapii, które mogą przynieść trwałą ulgę, a przede wszystkim pozwalają usunąć przyczynę dolegliwości.

Specjalizujemy się w terapii amerykańską metodą ARP, która została opracowana na potrzeby sportu wyczynowego, a obecnie jest jednym z najpopularniejszych standardów terapii stosowanych w przypadkach licznych problemów ortopedycznych i neurologicznych.

Poznaj opinie naszych pacjentów, którzy już skorzystali z rehabilitacji metodą ARP i potwierdzają jej skuteczność.

Punktem wyjścia do dobrania odpowiedniej metody rehabilitacji jest szczegółowy wywiad z pacjentem, który uzupełniamy o badania fizykalne i obrazowe. Pozwala to ustalić rzeczywistą przyczynę bólu karku promieniującego do głowy i tym samym zaproponować najszybszą i najmniej uciążliwą dla pacjenta ścieżkę terapii.

Już teraz zarezerwuj wizytę w wybranym gabinecie Rehabilitacji ARPwave!

Zachęcamy również do lektury innych artykułów poradnikowych, w których eksperci Rehabilitacji ARPwave podpowiadają m.in., jak sobie radzić z bólem w stawie biodrowym, gdzie szukać pomocy w przypadku przewlekłego bólu kostki oraz omawiają najczęstsze przyczyny bólu pleców.

23 marca 2024