elektrostymulacja po kontuzji

Ból ścięgna Achillesa – przeciążenie, naderwanie, zerwanie

W większości przypadków przyczyną powstania przeciążenia czy uszkodzenia ścięgna Achillesa jest zaburzenie siły i proporcji pracy mięśni uda, podudzia, stopy bądź jednocześnie całej kończyny dolnej.

Elektrostymulacja ARPwave przywraca siłę i proporcję pracy mięśniom w kontuzjowanej nodze, dzięki czemu nie dochodzi do dalszego przeciążania tkanek ścięgna Achillesa. Powstają dogodne warunki by bolesne, przeciążone czy częściowo uszkodzone tkanki miały możliwość zagoić się i funkcjonować nawet z dużymi obciążeniami (bieg, kolarstwo)

Nawet w przypadku bardzo istotnego naderwania ścięgna Achillesa udaje się nam najczęściej doprowadzić do ruchu bez bólu w ciągu 10 terapii, co zazwyczaj trwa ok. 3 tygodnie.

W optymistycznej sytuacji po paru tygodniach można w pełni wrócić do sportu.

Jeśli podczas urazu doszło do zerwania ścięgna Achillesa konieczna jest szybka interwencja operacyjna. Zalecamy szybki kontakt z lekarzem ortopedą. Po wykonanym zabiegu, przestrzegając ściśle zalecenia pooperacyjne lekarza operującego, jesteśmy w stanie skutecznie usuwać bolesność i obrzęk tkanek. Pracujemy nad silą mięśni kończyny dolnej i stwarzamy bezpieczne warunki do gojenia się zszytego ścięgna Achillesa.

Na pierwszej terapii nasi terapeuci przeprowadzają wywiad, badają Pacjenta i znając oczekiwania Pacjenta określają ilość zabiegów potrzebną do powrotu do sprawności.

Badania obrazowe (RTG, USG, MRI, TK) wykonane są oczywiście bardzo pomocne w określeniu ilości niezbędnych zabiegów.

Jeśli Pacjent z jakiegokolwiek powodu nie decyduje się na kontynuacje zabiegów - pierwszy zabieg kosztuje 100 zł w gabinecie na Dolnej i jest darmowy w gabinecie w Konstancinie-Jeziornej.

Jeśli Pacjent decyduje się na kontynuację terapii pierwszy zabieg jest płatny i jest pierwszym z serii zabiegów jakie proponujemy.

Zazwyczaj w ciągu pierwszych 5 zabiegów – (przeciążenia, niewielkie naderwania) – doprowadzamy do stanu, w którym Pacjent odczuwa mały ból i na kolejnych terapiach prowadzimy próby absorbcji siły tak, aby po skończonej terapii Pacjent mógł używać nogi w obciążeniach do których przywykł w normalnych aktywnościach.

Przywracamy Pacjentów do sprawności po urazach, przeciążeniach, które wydarzyły się wiele miesięcy przed rehabilitacją.

NASZE GABINETY

Rehabilitacja ARPwave Warszawa

ul. Dolna 17/1,

Rehabilitacja ARPwave Konstancin