Kłucie w kolanie - to nie zawsze drobnostka!

Kłucie w kolanie to z pozoru błahy objaw, na który wiele osób nie zwraca uwagi. Do czasu, aż niepozorne kłucie zamienia się w permanentny ból, pojawiający się również w fazie spoczynkowej. Ta dolegliwość nie ma jednej przyczyny – w grę może tutaj wchodzić szereg problemów o podłożu ortopedycznym, jak i chorobowym. Sprawdź, o czym najczęściej świadczy kłucie w kolanie.

Zapalenie ścięgna

Zapalenie ścięgien współtworzących staw kolanowy to częsta przyczyna kłucia w kolanie, która jest skutkiem nadmiernego wysiłku lub wykonywania powtarzalnych ruchów stawu. Jest to typowe dla osób, które okazjonalnie uprawiają sport lub trenują bez odpowiedniego przygotowania, narażając się tym samym na poważne kontuzje stawu kolanowego.

Chondromalacja rzepki

Zmiękczenie i uszkodzenie chrząstki pod rzepką może powodować ból, zwłaszcza przy schodzeniu ze schodów czy kucaniu. Jeśli kłucie w kolanie utrzymuje się przez długi czas i nie ma wyraźnej przyczyny, np. osoba nie uprawia sportu i nie doznała urazu mechanicznego, to chondromalacja rzepki jest jednym z najczęściej podejmowanych tropów.

Zwyrodnienie stawu kolanowego

Stany zwyrodnieniowe stawu kolanowego są bardzo częstą przyczyną dolegliwości o niejasnym pochodzeniu. Szczegółowa diagnostyka stawu może wykazać np. degenerację chrząstki stawowej. W przebiegu tej kontuzji często pojawia się niezbyt nasilony, ale jednak irytujący ból, jak również uczucie sztywności stawu kolanowego.

Urazy mechaniczne

Czyli wszelkiego rodzaju skręcenia, zwichnięcia, urazy łąkotek czy więzadeł – te urazy mogą powodować ból w stawie kolanowym o różnej intensywności, w tym właśnie uczucie kłucia w kolanie.

Zapalenie kaletki

Zapalenie worka maziowego (kaletki) w stawie kolanowym może powodować ból, obrzęk i kłucie, szczególnie przy nacisku.

Reumatoidalne zapalenie stawów

Lub inne choroby autoimmunologiczne, które mogą objawiać się przewlekłym bólem, obrzękiem oraz wrażeniem kłucia w kolanie.

Kłucie w kolanie? Poszukaj pomocy w gabinecie Rehabilitacji ARPwave!

Zajrzyj też do innego artykułu na naszym blogu, w którym omawiamy częste kontuzje kolana.

Co robić?

Jeśli od dłuższego czasu dokucza Ci kłucie w kolanie, nie pomaga kilkudniowy odpoczynek i przerwa w treningach czy w pracy fizycznej, to jest to stan, który wymaga co najmniej szczegółowej diagnostyki.

Pozbycie się bólu w kolanie, a już na pewno trwałe, nie będzie możliwe bez usunięcia przyczyny tego stanu. Na szczęście w większości przypadków wystarczające jest leczenie zachowawcze, które bazuje na odpowiednio dobranej rehabilitacji i odpoczynku oraz wzmacnianiu struktur stawu kolanowego poprzez regularne ćwiczenia, które można wykonywać w domu.

Pamiętaj:

Jeśli bólowi w kolanie towarzyszą inne niepokojące objawy, jak silny obrzęk, zaczerwienienie, gorączka lub ograniczenie ruchomości stawu, to nie zwlekaj z wizytą u lekarza rodzinnego, który skieruje Cię na konsultację ortopedyczną.

Kłucie w kolanie? Zapraszamy do gabinetów Rehabilitacji ARPwave

Niezależnie od tego, jaką przyczynę kłucia w kolanie podejrzewasz u siebie, nie lekceważ tego objawu i nie zakładaj, że musisz już z tym żyć. Jak najszybciej skorzystaj z profesjonalnej pomocy, co może pozwolić Ci na powrót do pełnej sprawności, uprawiania sportu i po prostu cieszenia się życiem.

Punktem wyjścia do rozwiązania tego problemu jest ustalenie jego przyczyny, a następnie dobranie odpowiedniej metody terapii. Kompleksową opiekę w tym zakresie zapewnią Ci specjaliści Rehabilitacji ARPwave. Umów się na wizytę w jednym z naszych gabinetów w Warszawie lub Konstancinie.

W Rehabilitacji ARPwave stosujemy zachowawcze metody leczenia najróżniejszych dolegliwości ortopedycznych, jak i o podłożu neurologicznym. Specjalizujemy się w amerykańskiej metodzie ARP, która stanowi unikalne połączenie prostych, indywidualnie dobieranych ćwiczeń oraz stymulacji tkanek głębokich – takie wielotorowe działanie pozwala znacząco skrócić okres rehabilitacji i zminimalizować ryzyko nawrotu dolegliwości w przyszłości.

To warto wiedzieć:

Z rehabilitacji metodą ARP mogą skorzystać osoby w każdym wieku, również te, które mają znaczne ograniczenia ruchowe spowodowane np. otyłością czy niepełnosprawnością.

Już teraz zapraszamy do umówienia się na pierwszą wizytę w gabinecie Rehabilitacji ARPwave!

Zachęcamy również do lektury innych artykułów na blogu, z których dowiesz się m.in., czym jest palec młoteczkowaty ręki, na czym polega skręcenie śródstopia oraz jak poradzić sobie z bolesnym naciągnięciem ścięgna.

23 marca 2024