Terapia ARPwave a redukcja stanów zapalnych i obrzęków w procesie rehabilitacji

Stan zapalny w organizmie może mieć najróżniejsze przyczyny. Zwykle jest to konsekwencja infekcji lub doznania jakiegoś urazu, na przykład ortopedycznego. Objawem stanu zapalnego może być obrzęk w miejscu bólu, który sygnalizuje, że doszło do uszkodzenia jakiejś struktury, na przykład więzadła, ścięgna czy mięśnia. W takich przypadkach ważna jest z jednej strony szybka diagnostyka, a z drugiej podjęcie działań zmierzających do usunięcia stanu zapalnego i zredukowania obrzęku. Właśnie temu służy rehabilitacja, a jedną z najbardziej wszechstronnych metod jest terapia ARP. Można z niej skorzystać w gabinetach Rehabilitacji ARPwave.

Rehabilitacja vs. samoleczenie

Ludzki organizm ma naturalną zdolność samoleczenia, radząc sobie z odbudową uszkodzonych struktur – temu zresztą służy wywołanie stanu zapalnego. Obrzęk z kolei ma chronić przed pogłębieniem się kontuzji. Teoretycznie więc można byłoby przyjąć, że nie ma sensu poddawać się rehabilitacji, skoro prędzej czy później organizm sam poradzi sobie z urazem. Właśnie, teoretycznie…

W praktyce rezygnacja z rehabilitacji jest bardzo złym pomysłem. Po pierwsze: wydłuża to proces regeneracji i powrotu do pełnej sprawności. Po drugie: niezaleczone kontuzje zawsze dadzą o sobie znać w przyszłości. Po trzecie: samo ustąpienie opuchlizny i bólu nie świadczy o wyleczeniu kontuzji, a już na pewno nie o usunięciu jej przyczyny, którą może być wada postawy czy niepoprawne ułożenie krążków międzykręgowych w odcinku kręgosłupa.

Samoleczenie nie stanowi więc alternatywy dla rehabilitacji. Chcąc jak najszybciej wyleczyć kontuzję, podnieść komfort codziennego życia, zachować samodzielność i sprawność fizyczną, należy pomóc organizmowi poprzez poddanie się odpowiedniej terapii. Rekomendujemy metodę ARP.

Ból? Obrzęk? Niesprawność? Już teraz umów się na pierwszą wizytę w gabinecie Rehabilitacji ARPwave!

W jakich stanach najlepiej sprawdza się terapia ARP?

ARP to wszechstronna metoda rehabilitacji. Stanowi unikalne połączenie fizykoterapii oraz stymulacji tkanek głębokich, przyspieszając proces regeneracji uszkodzonych struktur, również kostnych, niwelując stan zapalny i tym samym obrzęk.

W gabinetach Rehabilitacji ARPwave można skorzystać z profesjonalnej pomocy w przypadkach takich dolegliwości, jak m.in.:

• Kontuzje stawu kolanowego – w tym związane z naderwaniem lub zerwaniem ACL czy więzadła pobocznego kolana;
  • Przewlekłe bóle kolana – tutaj warto wymienić takie dolegliwości, jak kolano kinomana, kolano skoczka czy zwykłe przeciążenie stawu kolanowego w wyniku nieprawidłowej techniki uprawiania sportu, nadwagi i otyłości etc.;
  • Ból stawu biodrowego – terapia ARP jest pomocna zarówno w przypadkach bólu biodra pojawiającego się w trakcie i po wysiłku fizycznym, jak i mającego charakter przewlekły, wskazującego na uszkodzenie struktur stawu biodrowego;
  • Ból kręgosłupa – jest to podstawowe wskazanie do poddania się rehabilitacji metodą ARP, która dzięki kompleksowemu oddziaływaniu na struktury kręgosłupa i okalające go tkanki miękkie, pozwala w krótkim czasie usunąć dolegliwości, stan zapalny i przywrócić pacjentowi pełną sprawność;
  • Rwa kulszowa – ta bardzo nieprzyjemna przypadłość potrafi całkowicie zdezorganizować życie, uniemożliwić chodzenie do pracy, nie wspominając już o uprawianiu sportu. Rwa kulszowa nigdy nie pojawia się bez przyczyny, zwykle jest wynikiem ucisku na korzenie nerwu kulszowego ze strony wysuniętego krążka międzykręgowego. Terapia ARP należy do kategorii najskuteczniejszych form leczenia i rehabilitacji rwy, przynosząc ulgę już po jednym zabiegu, usuwając patologię w odcinku lędźwiowo-krzyżowym kręgosłupa, wzmacniając mięśnie głębokie i tym samym ograniczając prawdopodobieństwo nawrotu rwy w przyszłości;
  • Kontuzje mięśniowe – o tym, że doszło do kontuzji mięśnia, na przykład naderwania, świadczy opuchlizna w miejscu urazu, a także silny ból. Nie należy tego lekceważyć, ponieważ dalsze używanie uszkodzonego mięśnia może doprowadzić do jego całkowitego zerwania. W takim przypadku zalecamy jak najszybsze poddanie się profesjonalnej rehabilitacji, najlepiej metodą ARP, która pozwala zregenerować uszkodzone struktury i szybko przywrócić mięsień do pełnej sprawności;
  • Ból barku – staw barkowy oraz okalające go struktury bardzo często ulegają różnego rodzaju kontuzjom, głównie przeciążeniowym. Nie należy ich lekceważyć, ponieważ niesprawny bark mocno utrudnia codzienne funkcjonowanie. Rehabilitacja metodą ARP pozwala znacząco przyspieszyć proces regeneracji uszkodzonych struktur stawu barkowego;

Żyjesz z bólem? Pozwól sobie pomóc! Skorzystaj z terapii ARP

Zapraszamy do gabinetów Rehabilitacji ARPwave

Rehabilitacja ARPwave to miejsce stworzone z myślą o osobach, które nie chcą akceptować ograniczonej sprawności, żyć z bólem i funkcjonować wyłącznie dzięki przyjmowaniu środków farmakologicznych.

W naszych gabinetach w Warszawie i Konstancinie skorzystasz z rehabilitacji metodą ARP, która jest dostępna dla osób w każdym wieku, nie wymaga dużego zaangażowania ze strony pacjenta, można się jej poddać również w aktywnej fazie stanu zapalnego, jeszcze przed ustąpieniem obrzęku.

Już teraz skontaktuj się z nami i zarezerwuj dogodny termin wizyty w jednym z naszych gabinetów.

04 lipca 2023