*Efekty i liczba niezbędnych zabiegów zależą od indywidualnych cech organizmu pacjenta, stopnia urazu oraz czasu jaki od urazu upłynął. Nie możemy zagwarantować określonego rezultatu. W celu sprawdzenia czy rehabilitacja pomoże w konkretnej dysfunkcji prosimy o zapisanie się na ewaluacyjną pierwszą terapię (jeśli pacjent nie zdecyduje się na kontynuację to w gabinecie w Konstancinie bezpłatną, a w gabinecie w Warszawie kosztującą 100zł).

ARPwave opracowano kilkanaście lat temu w Stanach Zjednoczonych z myślą o sportowcach wyczynowych. Imponująca skuteczność metody i jej znaczna przewaga nad tradycyjną rehabilitacją sprawiła, że zaczęli po nią sięgać również zwykli amatorzy sportu.

Wybrani sportowcy i całe zespoły - pacjenci lub trenujący w technologii ARPwave:
hokej: Tim Thomas, Bret Hedican, Jonathan Toews;
football amerykański: Dwight Freeney, Santana Moss, Larry Fitzgerald;
koszykówka: Shaquille O'Neal, Kevin Garnett; golf: Arron Oberholzer, Peter Jacobsen;
piłka nożna: D.Berbatov, G.Buffon, M. Santan, A. Del Piero, Fiorentina FC, AC Milan, Manchester U., AS Monaco, Juventus T, Toronto FC;
tenis: Bethanie Mattek, Mike Bryan, Bob Bryan;
kolarstwo: Leah Prudomme.

22 grudnia 2017 schodząc po schodkach w klubie, w którym gram w badmintona, spadłem lewą stopą z ostatniego schodka. Palcami lewej stopy dotknąłem podłoża i docisnąłem całym ciężarem ciała czyli typowe zwichnięcie stawu skokowego. Ból był na tyle do wytrzymania

ARPwave - tam gdzie zawodzi zwykła rehabilitacja

Rehabilitacja ARPwave jest skuteczna także w leczeniu urazów i przeciążeń, które miały miejsce wiele miesięcy przed rehabilitacją.

Zapobiega kolejnym naciągnięciom/naderwaniom stawu skokowego.

Jak wygląda terapia ARPwave stawu skokowego?

Na pierwszej terapii nasz terapeuta przeprowadzi z Tobą wywiad – zbada Cię, zapyta o oczekiwania i na tej podstawie oszacuje liczbę zabiegów, które pomogą Ci wrócić do sprawności.

Jeśli masz wyniki badań obrazowych (TRTG, USG, MRI, TK) - weź je ze sobą na pierwszą wizytę.

Nawet w przypadku znacznego urazu stawu skokowego zazwyczaj wystarcza 10 sesji terapeutycznych ARPwave, by wyeliminować ból i powrócić do pełnej aktywności. Sesje te zajmują około 3 tygodni.

Przy przeciążeniu stawu skokowego lub niewielkiego naderwania więzadła zwykle już w ciągu 5 pierwszych zabiegów redukujemy znacząco ból. Na kolejnych terapiach prowadzimy próby absorpcji siły  (próby obciążeniowe) tak, aby po skończonej terapii Pacjent mógł używać nogi w obciążeniach, do których przywykł w normalnych aktywnościach.

Dlaczego rehabilitacja ARPwave pomoże Ci w leczeniu stawu skokowego?

ARPwave to bezpieczna metoda rehabilitacji neurologicznej, która coraz większą popularność zawdzięcza swojej unikatowej skuteczności – jej efekty są wielokrotnie lepsze niż w tradycyjnej rehabilitacji. Co więcej – dzięki tej nowatorskiej metodzie w wielu przypadkach udaje się uniknąć interwencji chirurgicznej.

ARPwave przywraca siłę i proporcję pracy mięśniom w kontuzjowanej nodze, dzięki czemu nie dochodzi do dalszego przeciążania tkanek wokół stawu skokowego i stopy. W ten sposób tworzymy optymalne warunki, by bolesne, przeciążone czy częściowo uszkodzone tkanki mogły się zagoić i funkcjonować nawet z dużymi obciążeniami - na przykład podczas uprawiania takich sportów jak bieganie czy kolarstwo.

O ile nie doszło do złamania/pęknięcia kości to terapię można rozpocząć natychmiast po urazie. Nie ma potrzeby stosowanie procedury RICE. Nie potrzebne jest usztywnienie nogi (gips), zazwyczaj już po pierwszym zabiegu pacjenci bez bólu mogą chodzić (ostrożnie) bez kul/ortezy. Zanik mięśni po urazie jest szybko zahamowany a ich odbudowa wielokrotnie szybsza. Po paru terapiach pacjenci mogą samodzielnie jeździć samochodem.

Istotne zmniejszenie bólu powinno być odczuwalne już w gabinecie podczas pierwszej terapii. Jeśli nie ma zmniejszenia bólu nie kontynuujemy terapii. Zazwyczaj po dwóch tygodniach pacjenci mogą swobodnie bez bólu chodzić nawet w przypadkach poważnych kontuzji stawu skokowego. Poprzez przywrócenie właściwej siły mięśniom stabilizującym staw skokowy zatrzymujemy nawroty naciągnięcia/naderwania stawu skokowego.

Dlaczego boli staw skokowy?

W większości przypadków przyczyną powstania przeciążenia i uszkodzenia więzadeł lub ścięgien wokół stawu skokowego jest zaburzenie siły i proporcji pracy mięśni uda, podudzia, stopy bądź całej kończyny dolnej.

Ból stawu skokowego

Staw skokowy umożliwia właściwe ustawienie stopy na podłożu, gdy chodzisz lub biegasz. Bez właściwego działania stawu skokowego nie możemy prawidłowo chodzić, podskoczyć, biegać ani nawet stać. Do urazu stawu skokowego może dojść podczas niefortunnego stąpnięcia czy zbyt dużego obciążenia stopy. Prawie każdy z nas co najmniej raz miał uraz stawu skokowego. Jeśli czujesz ból w stopie, który uniemożliwia Ci swobodny chód, pojawił się obrzęk, krwiak, a bolące miejsce jest cieplejsze niż reszta ciała – nie zwlekaj . Zgłoś się do naszego gabinetu. Źle wyleczony staw skokowy może być powodem kłopotów z kolanem, biodrem i kręgosłupem, a nieprawidłowa praca mięśni podudzia i stopy po skręceniu kostki, nawet po pełnym wygojeniu tkanek,  będzie sprzyjać nawracającym kontuzjom. O ile ból minął, większość z nas bagatelizuje uraz ale jego następstwa mogą mieć na nas negatywny wpływ przez wiele lat.