szybka pomoc w bólu kolana arpwave

Ból kolana

W przypadku bóli kolana spowodowanych poprzez:

• Przyparcie rzepki czy boczne przyparcie rzepki – tzw. „kolano kinomana”
  • Przeciążenie więzadła rzepki – tzw. „kolano skoczka”
  • Zwichnięcie rzepki
  • Przeciążenie mięśni tzw. „gęsiej stopki” – ból kolana odczuwany od wewnętrznej strony stawu
  • Przeciążenie pasma biodrowo-piszczelowego – IT Band Syndrom (ITBS) – ból kolana odczuwany od zewnętrznej strony stawu

- ból można bardzo efektywnie zniwelować terapią ARPwave

W większości w/w przypadków przyczyną powstania dysfunkcji jest zaburzenie siły i proporcji pracy mięśni wokół kolana bądź całej kończyny dolnej.

Elektrostymulacja ARPwave przywraca siłę i proporcję pracy mięśniom w kontuzjowanej nodze, dzięki czemu nie dochodzi do dalszego przeciążania tkanek wokół kolana. Powstają dogodne warunki by bolesne/przeciążone tkanki miały możliwość zagoić się i funkcjonować nawet z dużymi obciążeniami (bieg, kolarstwo).

W przypadku pacjenta o średniej sprawności fizycznej zazwyczaj udaje się nam przywrócić pełną sprawność ruchową bez bólu w ciągu 10 sesji terapeutycznych, co zazwyczaj trwa ok 3 tygodni.

Mieliśmy wiele przypadków gdy po 10 dniach (dzień po dniu) pacjent mógł swobodnie biegać, skakać na nodze po przebytej rehabilitacji.

W optymistycznej sytuacji po paru tygodniach można w pełni wrócić do sportu.

Niestety, podczas urazu czy przeciążenia kolana, często dochodzi do uszkodzeń ŁĄKOTEK w kolanie. O ile podczas sesji terapii ARPwave jesteśmy w stanie szybko wpłynąć na poprawę siły i pracy mięśni o tyle nie mamy pewności czy uszkodzona łąkotka nie będzie dawała objawów bólowych przy dużym zgięciu kolana. Wówczas niezbędna może okazać się dokładna diagnostyka obrazowa kolana (USG, MRI) i ewentualne operacyjne szycie bądź czyszczenie łąkotek.

Na pierwszej terapii nasi terapeuci przeprowadzają wywiad, badają Pacjenta i znając oczekiwania Pacjenta określają ilość zabiegów potrzebną do powrotu do sprawności.

Badania obrazowe (RTG, USG, MRI, TK) wykonane są oczywiście bardzo pomocne w określeniu ilości niezbędnych zabiegów.

Jeśli Pacjent z jakiegokolwiek powodu nie decyduje się na kontynuacje zabiegów - pierwszy zabieg kosztuje 100 zł w gabinecie na Dolnej i jest darmowy w gabinecie w Konstancinie-Jeziornej.

Jeśli Pacjent decyduje się na kontynuację terapii pierwszy zabieg jest płatny i jest pierwszym z serii  zabiegów jakie oferujemy proponujemy.

Zazwyczaj w ciągu pierwszych 5 zabiegów doprowadzamy do stanu, w którym Pacjent odczuwa nieduży ból i na kolejnych terapiach prowadzimy próby absorbcji siły tak, aby po skończonej terapii Pacjent mógł używać nogi w obciążeniach do których przywykł w normalnych aktywnościach.

Przywracamy Pacjentów do sprawności po urazach, przeciążeniach, które wydarzyły się wiele miesięcy przed rehabilitacją.

W większości przypadków 10 spotkań wystarczy aby istotnie obniżyć dyskomfort.

Ilość terapii zależy od stanu sprawności ogólnej pacjenta, jego oczekiwań i gotowości do współpracy z terapeutą w czasie zabiegów.

W przypadku startych powierzchni stawowych udało nam się w wielu przypadkach doprowadzić do ruchu bez bólu (swobodne chodzenie, trucht).

Efekty terapii są trwałe o ile Pacjent nie wywołuje przyczyny, która doprowadziła do schorzenia.

NASZE GABINETY

Rehabilitacja ARPwave Warszawa

ul. Dolna 17/1,

Rehabilitacja ARPwave Konstancin