Ból naciągniętego
lub naderwanego mięśnia!

Czujesz ból przy próbie napięcia lub rozciągnięcia mięśnia? Masz wrażenie, że mięsień jest bardzo sztywny, przykurczony, napięty? Nie możesz się swobodnie poruszać?

Jeśli obserwujesz u siebie powyższe objawy – zgłoś się jak najszybciej do naszego gabinetu.

Niewyleczony naderwany mięsień może być przyczyną kolejnych urazów: naderwany mięsień w łydce może spowodować w bliskim czasie na przykład naderwanie mięśnia dwugłowego uda lub kłopoty z rozcięgnem podeszwowym. Naciągnięty biceps może spowodować duże kłopoty z barkiem, etc.

W przypadku całkowicie zerwanego mięśnia nie można uniknąć operacji chirurgicznej – w takiej sytuacji zalecimy Ci szybki kontakt z lekarzem ortopedą.

Do gabinetu Rehabilitacja-ARPWAVE trafiłam późną wiosna 2017 roku z powodu kontuzji palca środkowego lewej ręki. Nabawiłam się jej podczas trywialnej czynności - gdy zdejmowałam

Na pierwszej terapii nasz terapeuta przeprowadzi z Tobą wywiad – zbada Cię, zapyta o oczekiwania i na tej podstawie oszacuje liczbę zabiegów, które pomogą Ci wrócić do sprawności.

Jeśli masz badania obrazowe (RTG, USG, MRI, TK) – weź je ze sobą na pierwszą wizytę.

Zazwyczaj już w czasie 5 pierwszych zabiegów (przeciążenia, niewielkie naderwania) redukujemy ból. Na kolejnych terapiach prowadzimy próby absorbcji siły tak, aby po skończonej terapii pacjent mógł używać nogi w obciążeniach do których przywykł w normalnych aktywnościach.

Rehabilitacja ARPwave jest skuteczna także w leczeniu urazów i przeciążeń, które miały miejsce wiele miesięcy przed rehabilitacją.

Dlaczego boli mięsień?

Obciążyliśmy mięśnie istotnie ponad ich chwilowe możliwości lub przez dłuższy okres czasu wykonywaliśmy ruch bez współnapięcia odpowiedniej grupy mięśni. W ten sposób powstała kompensacja czyli niezgodny z naszą budową anatomiczną schemat pracy mięśni. W kompensacji część mięśni jest ciągle przeciążona a część mniej obciążana niż w prawidłowym schemacie ruchu. Wykonując ruch nasze mięśnie nie absorbują prawidłowo działającej na nie siły a przekazują je do tkanek które nie są przystosowane do dużych obciążeń: przyczepów mięśniowych, stawów.

Dlaczego pomoże Ci rehabilitacja ARPwave naciągniętego lub naderwanego mięśnia?

ARPwave przywraca siłę i proporcję pracy mięśniom w kontuzjowanej części ciała, dzięki czemu nie dochodzi do dalszego przeciążania tkanek. W ten sposób tworzymy optymalne warunki, by bolesne, przeciążone czy częściowo uszkodzone tkanki mogły zagoić się i funkcjonować nawet z dużymi obciążeniami. Tradycyjnymi metodami trudno doprowadzić do usunięcia poważniejszej kompensacji i terapia może trwać wiele miesięcy.

W przypadku naciągnięcia mięśnia lub jego naderwania terapia ARPwave daje spektakularnie szybkie wyniki leczenia. Postęp w terapii następuje bardzo szybko.
W czasie terapii testujemy, czy obciążenia odpowiadające standardom aktywności Pacjenta są bez bólu absorbowane przez mięsień.

Leczymy pacjentów z naderwanymi mięśniami łydki, uda (dwugłowy), brzucha, ramion (biceps), palców dłoni itd.